Criteri 12
L'objecte i el propòsit de l'avaluació
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
L'avaluació té una funció exclusiva de qualificació i selecció. En aquest moment encara no inclou la valoració d'aptituds, valors i actituds. S'avaluen únicament els resultats i no els processos d'aprenentatge.
Les avaluacions són específiques de certes matèries i mai no s’avalua l'aprenentatge que podria pertànyer a múltiples (o totes) les disciplines. Les avaluacions es fan servir per determinar el que cada infant o jove pot recordar de la unitat temàtica o del període de temps corresponent.
Les famílies són receptores dels resultats obtinguts pels infants i joves.
Els docents duen a terme l’avaluació dels infants i joves però encara no hi ha una reflexió sobre la seva pràctica educativa.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
L'avaluació té majoritàriament finalitats de qualificació i selecció. S'ofereix també una avaluació formativa, encara que de manera esporàdica, informal i no sistematitzada, per exemple, a través d'entrevistes ocasionals entre l'educador i l'infant o jove, i principalment amb aquells alumnes considerats amb necessitat de seguiment per baix rendiment.
L'avaluació formal enfoca aspectes cognitius, però l'avaluació informal abasta aspectes competencials i dóna claus a l'infant o jove sobre com corregir els seus processos d'aprenentatge. L'avaluació mesura sobretot els resultats de l'aprenentatge, tot i que valora el procés com a necessari per obtenir resultats.
Les famílies són receptores dels resultats obtinguts pels infants i joves.
Els docents duen a terme l’avaluació dels infants i joves però encara no hi ha una reflexió sistematitzada sobre la seva pràctica educativa.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
L'avaluació és majoritàriament formativa, amb una funció reguladora de l'aprenentatge i la pràctica docent. La seva pràctica és extensa i sistemàtica. L'avaluació qualificadora no ha desaparegut, però el seu ús està restringit al compliment de la normativa i té una funció de rendició de comptes. S'avaluen aspectes cognitius i no cognitius de l'aprenentatge. Existeix un interès particular per donar valor al desenvolupament de competències, l'adquisició de coneixements i la seva aplicació en contextos i situacions diversos. Els processos d'aprenentatge són tan importants com els resultats.
Les famílies són receptores dels resultats obtinguts i del procés dels infants i joves.
Els docents duen a terme l’avaluació dels infants i joves i una reflexió sistematitzada sobre la seva pràctica educativa.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Es fa una utilització sistemàtica i exclusiva de l'avaluació formativa amb fins de millora de la pràctica docent i dels processos d'aprenentatge.
L'avaluació amb fins de qualificació i selecció ha desaparegut completament de l'entorn d'aprenentatge.
L'avaluació mesura tant aspectes cognitius com procedimentals i actitudinals. Enfoca principalment el desenvolupament de competències i el procés d'aprenentatge, més que no pas els resultats.
Es dóna molta importància a la reflexió (metacognició) per part de l'alumnat utilitzant un pla personal d'aprenentatge (avaluació formadora). El retorn (feedback) s’entén com una eina clau per al procés d’aprenentatge i de millora de l’infant o jove.
Les famílies són receptores dels resultats obtinguts i el procés dels infants i joves, a més d’aportar feedback.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.