Criteri 14
La valoració de les evidències
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Les evidències sobre els resultats de l'aprenentatge s'utilitzen exclusivament per informar els infants i joves i les seves famílies sobre el rendiment acadèmic dels primers i es comuniquen únicament a través de qualificacions. Els mitjans de recollida i emmagatzematge d'informació són pocs o inexistents. Aquesta informació proporciona als diferents agents poques claus sobre la millora de les estratègies d'ensenyament-aprenentatge.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
La informació que obtenen els infants i joves és majoritàriament qualificadora i els és comunicada a ells i a les seves famílies a través de qualificacions. El docent utilitza les evidències sobre l'aprenentatge per dur a terme avaluacions formatives únicament amb aquells infants i joves amb baix rendiment o que necessiten un seguiment proper. L’equip directiu utilitza les evidències sobre l'aprenentatge per mesurar el rendiment acadèmic dels infants i joves. La informació que s'obté sobre l'aprenentatge és utilitzada principalment pel docent per a la millora de la seva pràctica professional.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Les evidències sobre l'aprenentatge es comuniquen per diferents canals (informes, entrevistes, portafolis, etc.) als diferents agents amb un objectiu de millora. Tant els docents com els infants i joves utilitzen la informació per regular de forma contínua les estratègies d'aprenentatge. L’equip directiu utilitza la informació avaluativa per fer canvis concrets en l'entorn educatiu basant-se en les evidències obtingudes sobre l'aprenentatge.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
S’utilitzen diversos canals per comunicar les evidències sobre l’aprenentatge i aquestes són conegudes per tots els agents de la comunitat educativa. Existeix un lideratge clar i distribuït, en el qual estan involucrats tots els agents, així com una visió compartida que permet dur a terme una transformació conjunta de l'entorn d'aprenentatge amb un enfocament formatiu i formador i basat en les evidències que ens aporta l’avaluació. L’avaluació es fonamenta en la reflexió dels infants i joves sobre el seu procés d’aprenentatge mitjançant pràctiques d’autoavaluació, coavaluació i avaluació compartida i amb participació rellevant de les famílies.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.