Criteri 2
Orientació a desenvolupar competències per a ser
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge encara no té en compte el desenvolupament de les competències per a ser de forma explícita i encara no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge es desenvolupa a partir d’una varietat limitada i fixa de continguts, seleccionada pels docents i/o l’equip directiu. Els continguts són iguals o molt similars per a tots els aprenents segons cada etapa i curs.
Les activitats d’aprenentatge estan dirigides pel docent, a través de metodologies i d’acord amb continguts prèviament establerts i que encara no tenen en compte les experiències ni els interessos dels infants i joves. Aquests tenen poc coneixement de per què aprenen i de com poden aprendre millor. Encara no existeix un enfocament clar per al desenvolupament de competències per a ser.
El centre encara no utilitza instruments d’avaluació coherents amb les competències per a ser, com l’observació, l’autoavaluació, la retroacció o l’avaluació formativa/formadora. En general, no hi ha oportunitats per exercir o mostrar el nivell de metacognició o autonomia dels infants i joves.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a ser de forma explícita, particularment la competència personal, social i d'aprendre a aprendre, però encara no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge que es realitza a l’escola permet l'adquisició de coneixements universals. Hi ha algunes, encara que poques, oportunitats per aprofundir en els coneixements que interessen als aprenents. Els infants i joves disposen d’oportunitats per exercir o mostrar el seu nivell de metacognició o autonomia.
Hi ha algunes oportunitats esporàdiques d'aprenentatge que inclouen treball individual i treball col·laboratiu en equip per a l'adquisició d'habilitats i tècniques. El desenvolupament de competències per a ser està implícit en les activitats, però no està explicitat com un dels objectius d’aprenentatge. Hi ha algunes oportunitats de treball en projectes vinculats amb el món real.
El centre utilitza instruments d’avaluació coherents amb les competències per a ser, com l’observació o l’autoavaluació, de forma esporàdica. Els infants i joves tenen consciència del seu aprenentatge.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte de forma explícita el desenvolupament de les competències per a ser, particularment la competència personal, social i d'aprendre a aprendre, i existeixen suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge que es realitza a l’escola inclou una àmplia varietat de coneixements i habilitats. Algunes experiències d'aprenentatge permeten la personalització d’acord amb les experiències prèvies i interessos dels infants i joves.
Les activitats d'aprenentatge ofereixen oportunitats d'aprofundiment segons els interessos i capacitats individuals dels infants i joves. L'entorn d'aprenentatge promou l'autonomia per mitjà del treball individual i en equip guiat, però no imposat, pels docents. Els objectius d'aprenentatge són clars i els infants i joves modelen el seu aprenentatge per tal d’assolir-los.
A l’escola s’utilitzen instruments d’avaluació coherents amb les competències per a ser, com l’observació o l’autoavaluació, de forma regular. Els infants i joves tenen consciència del seu aprenentatge i són capaços de treballar de forma autònoma.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a ser de forma explícita i existeix una gamma àmplia de suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge a l’escola es duu a terme combinant l'adquisició de coneixements universals amb l'aprofundiment en continguts rellevants i basats en les experiències prèvies i els interessos de cada persona de forma sistemàtica.
Els infants i joves tenen plans personalitzats d'aprenentatge que reflecteixen els seus interessos i metes i inclouen el desenvolupament de capacitats per aconseguir objectius concrets en el marc d’un entorn inclusiu de suport universal. Aquests plans estan dissenyats en conjunt i de comú acord amb els docents. Els infants i joves coneixen amb claredat els seus objectius, prenen decisions responsables i modelen el seu aprenentatge per tal d’assolir-los. Treballen de manera cooperativa i autònoma. L'entorn d'aprenentatge promou la metacognició i l'autonomia.
A l’escola s’utilitza una gamma àmplia d’instruments d’avaluació coherents amb les competències per a ser, com l’observació o l’autoavaluació, de forma regular. Els infants tenen un alt nivell de metacognició i d'autonomia.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt en què els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.