Eix 1

Propòsit i plantejaments institucionals

Veure criteris

Criteri 3

Orientació a desenvolupar competències per a conviure


Les competències per a conviure concreten en la pràctica educativa un dels pilars d’aprenentatge proposats per la UNESCO:

Aprendre a conviure desenvolupant la comprensió de l'altre i la percepció de les formes d'interdependència (realitzar projectes comuns i preparar-se per donar resposta dialogada als conflictes) respectant els valors del pluralisme, la comprensió mútua i la pau. Això inclou l'enfortiment dels principis i valors ètics en l'aprenentatge. A més de les relacions humanes, l'aprenentatge ha de fomentar una relació respectuosa de la societat humana amb el medi ambient.


---------------------

Recursos:

DECLARACIÓ D’INCHEON (2016) Declaració d’Incheon i Marc d’Acció per a la implementació de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4.

UNESCO (1986) Educació: hi ha un tresor amagat a dins. Informe Delors.

UNESCO (2015) Repensar l’Educació: vers un bé comú global?

UNESCO (2021) Reimaginem junts els nostre futur: un nou contracte social per a l’educació. Resum executiu.

UNESCO (2021) Reimaginem junts els nostre futur: un nou contracte social per a l’educació (text complet).