Criteri 1
Orientació com a escola inclusiva i orientadora
L’objectiu de la transformació educativa proposada és que tot infant, a tota escola, trobi experiències d’aprenentatge rellevants, gratificants i empoderadores. L’escola s’ha d’enfocar cap a la inclusió i l’orientació, d'acord amb la concreció normativa establerta per la Conselleria d'Educació.
Aquest és un paradigma fonamental per al sistema educatiu, que serveix com a base per al propòsit de desenvolupament de competències per a la vida. També està alineat amb l’objectiu número 4 de desenvolupament sostenible de Nacions Unides, que emfatitza les oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida, l’equitat, la inclusió i la igualtat de gènere, i els aprenentatges efectius i rellevants.
A efectes pràctics, aquesta orientació s’ha de traduir en una experiència personalitzada i significativa dissenyada per desenvolupar les competències de cada individu de l’escola.
Les aportacions que es deriven del Disseny Universal d’Aprenentatge han proporcionat unes eines de treball per als docents que potencien la pràctica d'experiències inclusives en cada context escolar.
----------------------------
Recursos:
UNESCO (2017). Educació per als Objectius de desenvolupament sostenible. Objectius d’aprenentatge.
ODS 4 Desglosar l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4: Educació 2030, guia.
Servei d'atenció a la Diversitat (SAD) de la DG de Primera Infància i Antenció a la Diversitat.
Recursos de la Conselleria d'Educació de les Illes Balears sobre Disseny Universal d'Aprenentatge i els recursos DUA d'altres conselleries d'educació.