Eix 1

Propòsit i plantejaments institucionals

Veure criteris

Criteri 4

Orientació a desenvolupar competències per a fer i per a conèixer ​


Les competències per a fer i per a conèixer concreten en la pràctica educativa dos dels pilars de l’aprenentatge proposats per la UNESCO:

Aprendre a fer, per tal d'adquirir les competències necessàries per a participar efectivament en la societat tot desenvolupant-se professionalment i contribuint-hi des de la plena consciència dels reptes socials globals i del context de transformació tecnològica exponencial.

Aquests aprenentatges impliquen l’aprofundiment dels caràcters cognitiu i aplicatiu de les competències.

Aprendre a conèixer, per adquirir les eines cognitives que es requereixen per a una millor comprensió del món i les seves complexitats, i per obtenir unes bases apropiades i adequades per a l’aprenentatge futur, tot combinant una cultura general prou àmplia amb la possibilitat d'aprofundir en els coneixements d’un petit nombre d’àmbits. El que comporta, per tant, aprendre a aprendre, per poder aprofitar les possibilitats que ofereix l’aprenentatge al llarg de la vida.


-----------------------

Recursos:

DECLARACIÓ D’INCHEON (2016) Declaració d’Incheon i Marc d’Acció per a la implementació de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4.

UNESCO (1986) Educació: hi ha un tresor amagat a dins. Informe Delors.

UNESCO (2015) Repensar l’Educació: vers un bé comú global?

UNESCO (2021) Reimaginem junts els nostre futur: un nou contracte social per a l’educació. Resum executiu.

UNESCO (2021) Reimaginem junts els nostre futur: un nou contracte social per a l’educació (text complet).