Criteri 1
Orientació com a escola inclusiva i orientadora
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
El plantejament general de l'escola es desenvolupa amb l’objectiu de facilitar la transmissió del currículum normatiu a tots els infants i joves, segons cada etapa i curs. Encara no existeixen mesures de centre per personalitzar les experiències d’aprenentatge ni per donar suport als infants i famílies en risc d’exclusió social. L'organització/documentació del centre encara no preveu formació docent relacionada amb infants en risc d’exclusió social o amb necessitats d'aprenentatge específiques.
Tots els infants i joves del centre estudien el mateix contingut i utilitzen els mateixos mètodes d'aprenentatge, segons cada etapa i curs. Encara no existeixen plans personalitzats i els infants en risc d'exclusió social no reben suport addicional i poden ser segregats en grups diferents d’acord amb els resultats de l’avaluació del nivell d’assoliments a què han arribat en les proves estandarditzades. Les famílies estan informades de l’activitat del centre i del nivell d’assoliment dels seus fills i filles, però encara no estan convidades a participar en la vida del centre de cap altra manera. El menjador encara no és obert a les famílies i les famílies en risc d’exclusió social no tenen plans de suport pactats amb la Seguretat Social i l’escola. Els infants nouvinguts tampoc no tenen plans d’acollida, encara.
S’observa que l’escola té taxes relativament altes d’abandonament i absentisme, especialment en el cas dels infants en risc d’exclusió social. Un percentatge relativament alt dels infants manifesten que no volen anar a l’escola i un percentatge relativament baix de les famílies valoren positivament l’educació que ofereix el centre.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
El plantejament general de l'escola es desenvolupa amb l’objectiu de facilitar la transmissió del currículum normatiu adaptant-lo a l’entorn social dels infants i joves, segons cada etapa i curs. L’escola disposa de mesures per donar suport als infants en risc d’exclusió social o amb necessitats especials, però encara no existeix cap protocol per personalitzar les experiències d’aprenentatge.
En general, tots els infants i joves del centre estudien el mateix contingut i utilitzen els mateixos mètodes d'aprenentatge, segons cada etapa i curs, excepte en alguns casos de necessitats especials. L'existència de plans i de suport personalitzat és anecdòtica i determinada per docents individuals. En general, les activitats docents s’adeqüen al nivell mitjà percebut de l’alumnat del grup. Els infants en risc d'exclusió social reben suports addicionals, però poden ser segregats en grups diferents d’acord amb els resultats de l’avaluació del nivell d’assoliments a què han arribat en les proves estandarditzades. Les famílies estan informades de l’activitat del centre i del nivell d’assoliment dels seus fills i filles, i estan convidades a participar en algunes activitats cada any/trimestre. El menjador encara no és obert a les famílies i les famílies en risc d’exclusió social encara no tenen plans de suport pactats amb els Serveis Socials i l’escola. Alguns infants nouvinguts poden tenir un pla d’acollida, però depèn dels docents.
S’observa que l’escola té taxes mitjanes d’abandonament i absentisme, especialment en el cas dels infants en risc d’exclusió social. Un percentatge mitjà i estable dels infants manifesten que no volen anar a l’escola i un percentatge mitjà i estable de les famílies valoren positivament l’educació que ofereix el centre.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
El plantejament general de l'escola es desenvolupa amb l’objectiu de facilitar la transmissió del currículum normatiu adaptant-lo a l’entorn social dels infants i joves i fent-ne una concreció específica per a l’alumnat en risc d’exclusió social i amb més dificultats, segons cada etapa i curs. Existeixen protocols de centre per assegurar experiències d’aprenentatge personalitzades, a través de plans individualitzats, etc. L’escola té desenvolupats protocols per donar suport als infants en risc d’exclusió social o amb necessitats especials.
En general, els infants i joves del centre treballen els mateixos continguts, però a través d’una gamma àmplia de mètodes d'aprenentatge, segons el coneixement de cada infant. L'existència de plans i suport personalitzat és sistemàtica, amb un seguiment variable. Els infants en risc d'exclusió social reben suport addicional i estan integrats plenament en l’activitat del centre. Les famílies estan informades de l’activitat del centre i del nivell d’assoliment dels seus fills i filles, i estan convidades a liderar i/o participar en activitats del centre de forma regular. El menjador està obert a les famílies i les famílies en risc d’exclusió social tenen plans de suport pactats amb els Serveis Socials i l’escola. Els infants nouvinguts tenen pla d’acollida.
S’observa que l’escola té taxes relativament baixes d’abandonament i absentisme, especialment en el cas dels infants en risc d’exclusió social. Un percentatge baix i estable dels infants manifesten que no volen anar a l’escola i un percentatge alt i estable de les famílies valoren positivament l’educació que ofereix el centre.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
El plantejament general de l'escola es desenvolupa amb l’objectiu de conèixer cada infant per crear, amb ell, un pla personalitzat dirigit a desenvolupar les seves competències en la mesura més gran possible, basant-se en el coneixement dels seus interessos, context i experiències; i per orientar i fer seguiment -a través d'aquest pla- del desenvolupament de les competències de l’infant i de la seva capacitat d’autoavaluar-se i adquirir habilitats metacognitives que serveixin per a tota la vida.
Les activitats d'aprenentatge se centren en els mateixos infants i joves, utilitzen una àmplia gamma de continguts i recursos de suport universal i empren metodologies que donen suport al desenvolupament holístic de cada persona i a les habilitats d'aprenentatge permanent. El centre dedica els recursos addicionals necessaris al suport a infants i joves en risc d’exclusió social, que estan plenament integrats en totes les activitats del centre, i es comunica activament amb les seves famílies. Les famílies i altres membres de la comunitat són participants actius en la vida del centre i mantenen canals de comunicació oberts amb els docents, directors, famílies i estudiants. Tots els infants nouvinguts tenen pla d’acollida.
S’observa que l’escola té taxes molt baixes d’abandonament i absentisme, especialment en el cas dels infants en risc d’exclusió social. Un percentatge molt baix dels infants manifesten que no volen anar a l’escola i un percentatge molt alt de les famílies valoren positivament l’educació que ofereix el centre.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu, instaurat a la seva cultura de centre, que ara ja inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.