Eix 1

Propòsit i plantejaments institucionals

Veure criteris

Criteri 1

Orientació com a escola inclusiva i orientadora

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 1.1 Com potencia el centre educatiu experiències d’aprenentatge rellevants, gratificants i empoderadores per a tots els infants i joves?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    1.1.a. Existència d’un PEC que fomenti i garanteixi una atenció educativa i de qualitat per a tots els alumnes.

    1.1.b. Existència d’un Pla d’Atenció a la Diversitat (PAD) que inclogui, entre altres:

    • Protocol o procediment per dur a terme tutories individualitzades que permeten als docents conèixer cada infant i les seves experiències, interessos i potencialitats.
    • Protocol o procediment perquè cada infant pacti amb un tutor/a el seu full de ruta, itinerari o pla personalitzat.
    • Protocol o procediment per fer seguiment del full de ruta o itinerari personal de cada infant.

    1.1.c. Detecció preventiva i proactiva de les necessitats dels infants i joves.

    1.1.d. Disseny d’entorns d’aprenentatge flexibles que ofereixin opcions variades per donar una resposta ajustada a les necessitats dels infants i joves.

    Incorporació generalitzada al centre de propostes relacionades amb el Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA):

    • PRINCIPI I: Proporcionar múltiples maneres de representació (El “QUÈ” de l'aprenentatge). 
    • PRINCIPI II: Proporcionar múltiples maneres per a l'acció i l'expressió (El “COM” de l'aprenentatge).
    • PRINCIPI III: Proporcionar múltiples maneres de comprometre's (El “PERQUÈ” de l'aprenentatge). 

    En conseqüència, programació de les activitats docents en el marc d’entorns i situacions d’aprenentatge flexibles i amb concrecions multinivell. 

    1.1.e. Adequació de les mesures i els suports de l’escola a les característiques de l’alumnat:

    • Mesures generals de suport.
    • Mesures ordinàries de suport.
    • Mesures específiques de suport.

    1.1 f. Percentatge d’infants i joves que participen en la tutoria individualitzada, en què els docents coneixen les seves experiències, interessos i potencialitats.

    1.1.g. Percentatge d’infants i joves amb plans individualitzats.

    1.1.h. Percentatge dels plans individualitzats subjectes a un seguiment regular per part dels infants i joves i els docents. 

    1.1.i. Inclusió, com a indicador de resultats, de l’anàlisi específica d’infants i joves que presenten més dificultats i comprovació de la millora d’aquest alumnat en relació a les mesures de personalització de l’aprenentatge establertes.

    1.1.j. Taxa d’absentisme d’infants i joves en risc d’exclusió social (SEDEIB).

    1.1.k. Taxa d’abandonament d’infants i joves en risc d’exclusió social (SEDEIB).

    1.1.l. Taxa/índex de traçabilitat dels exalumnes del centre.