Eix 4

Gestió de l’organització

Veure criteris

Criteri 15

Processos d’actualització dels elements del nucli pedagògic

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 15.1 Com se sistematitza al centre educatiu l’actualització/innovació dels infants i joves?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    15.1.a. Objectius anuals del centre (PGA) i els corresponents processos/mecanismes al Reglament d'Organització i Funcionament (ROF) adreçats a la incorporació i inclusió dels infants i joves i altres aprenents: 

    • en risc d’exclusió social.
    • amb necessitats específiques de suport educatiu. 
    • absentistes.
    • en perill d’abandonament escolar.

    15.1.b. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’inclusió al centre.

    15.1.c. Processos i mecanismes establerts garantir la implementació dels canvis i validar-ne la continuïtat.

  • 15.2 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels docents?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    15.2.a. Foment d’una cultura de formació permanent i d’anàlisi i revisió compartida (aprenentatge entre iguals) de la pràctica educativa i d’intercanvi d’experiències.

    15.2.b. Recollida d’informació precisa sobre les habilitats i interessos bàsics dels docents a més de les titulacions (currículum bàsic, aficions, etc.).

    15.2.c. Sistemes organitzatius del centre relacionats amb les habilitats i coneixements dels docents:

    • Sistemes de formació permanent.
    • Sistemes de millora continua i d’innovació.
    • Sistemes d’avaluació formativa.
    • Sistemes d’acollida de professorat.

    15.2.d. Oferta de recursos i formació als docents del centre, rellevants pel seu desenvolupament pedagògic professional.

    15.2.e. Calendarització del  temps i espai que es dedicarà a la reflexió i anàlisi de la pràctica educativa i l’intercanvi d’experiències innovadores.

    15.2.f. Procés de benvinguda i seguiment per la incorporació dels docents a la cultura de centre. 

    15.2.g. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius relacionats amb la incorporació dels docents a la cultura de centre. 

  • 15.3 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels continguts i objectius d'aprenentatge?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    15.3.a. Processos establerts per concretar el currículum per tal que respongui a les necessitats i interessos dels infants i joves del centre.

    15.3.b. Processos establerts per concretar el currículum per tal que doni resposta al desenvolupament de competències.

    15.3.c. Processos establerts per concretar els sabers bàsics en situacions d’aprenentatge que reflecteixin reptes que provenen del món real, com la sostenibilitat mediambiental i l’equitat, per exemple.

    15.3.d. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar el grau de qualitat de la concreció curricular (situacions d’aprenentatge).

  • 15.4 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels recursos pedagògics, espais, entorns d'aprenentatge, etc.?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    15.4.a. Processos, aliances, mecanismes i temporalització establerts per facilitar l’actualització dels recursos i els entorns d'aprenentatge.

    15.4.b. Processos, aliances i mecanismes establerts per facilitar l’actualització de l’ús de la tecnologia al servei de l’aprenentatge.

    15.4.c. Instruments i processos de revisió i millora dels recursos pedagògics i de l’adequació dels entorns d'aprenentatge a les necessitats d'aprenentatge.