Criteri 16
Processos d’actualització de les dinàmiques dins l’entorn d’aprenentatge
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
El centre educatiu encara no ha establert objectius ni processos que prioritzin l’actualització/innovació de les dinàmiques dels infants i joves, docents, competències o recursos. Tampoc no es fan servir instruments o eines d’avaluació alineats amb aquests objectius.
Cada docent s’ocupa de la seva matèria en solitari. Encara no es produeixen col·laboracions visibles entre docents.
Els infants i joves estan agrupats per cicle i edat i treballen de manera individual. L'horari està fragmentat en hores i matèries, és rígid i no permet canvis.
Inexistència d’un enfocament pedagògic definit o bé l'enfocament pedagògic té com a únic objectiu l'adquisició de coneixements. El desenvolupament de les competències per a la vida està absent de la pràctica diària dins l’aula.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
El centre educatiu ha establert alguns, encara que pocs, objectius que prioritzen l’actualització/innovació de les dinàmiques dels infants i joves, docents, competències o recursos i es fan servir instruments i eines d’avaluació alineats amb aquests objectius de forma esporàdica.
Els docents estan agrupats per àrees i intercanvien entre ells experiències sobre l'aprenentatge dels infants i joves.
Els infants estan agrupats per cicle i edat; treballen de manera individual o en grups homogenis designats pel docent.
L'horari està fragmentat per matèries però inclou algunes franges per a treball optatiu o per projectes. Existeix una varietat d'activitats extracurriculars fora de l'horari lectiu. L'enfocament pedagògic inclou el desenvolupament d'algunes competències.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
El centre educatiu ha establert alguns objectius i processos per donar suport a l’actualització/innovació de les dinàmiques dels infants i joves, docents, competències o recursos i es fan servir instruments i eines d’avaluació alineats amb aquests objectius de forma regular.
Es produeixen col·laboracions freqüents entre els docents del centre, professionals externs al centre, dins i fora de l'aula, particularment amb fins pedagògics.
Els infants i joves treballen de forma individual i també col·laboren en diferents agrupacions segons les activitats d'aprenentatge. L'horari és flexible i abasta blocs amplis de temps. S'ofereixen oportunitats d'aprenentatge no formal al centre dins i fora de l'horari lectiu.
Existeix una diversitat de pedagogies que es complementen segons les necessitats d'aprenentatge. La indagació i els projectes conformen una part important de l'aprenentatge. El desenvolupament de competències està integrat en tots els aprenentatges.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Els objectius i processos establerts pel centre educatiu prioritzen l’actualització/innovació de les dinàmiques dels infants i joves, docents, competències o recursos i es fan servir instruments i eines d’avaluació alineats amb aquests objectius de forma integral.
L'entorn educatiu és una comunitat d'aprenentatge que fomenta diverses formes de col·laboració entre educadors com la codocència, els programes d'acompanyament i la formació entre iguals. La cooperació és forta, identificable i sistemàtica entre els educadors i entre aquests i altres agents externs(famílies, voluntaris, serveis externs…).
Els infants i joves treballen individualment o en grups diversos segons les seves necessitats d'aprenentatge i la seva participació en la vida escolar. L'ús del temps és flexible, inclou rituals quotidians i s'adequa a les necessitats i ritme de cada infant o jove.
S’integren de manera congruent diferents enfocaments pedagògics, que inclouen moments d'aprenentatge no formal dins i fora de l'horari lectiu i dins i fora de l'escola. Tots o gairebé tots els aprenentatges es realitzen per projectes basats en la indagació. El desenvolupament de les competències està al centre de l'enfocament pedagògic i es produeix arreu i sempre.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.