Eix 4

Gestió de l’organització

Veure criteris

Criteri 16

Processos d’actualització de les dinàmiques dins l’entorn d’aprenentatge

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 16.1 Com se sistematitza al centre educatiu l’actualització/innovació de les dinàmiques de docència?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    16.1.a. Objectius anuals del centre rellevants pel que fa a l’actualització/innovació de les dinàmiques de docència i de l’equip docent.

    16.1.b. Processos/mecanismes establerts per promoure la codocència, la col·laboració i la participació en xarxes, etc. amb la comunitat educativa.

    16.1.c. Recursos/formació disponibles al centre per promoure la codocència, col·laboració, etc.

    16.1.d. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’actualització/innovació de les dinàmiques de docència.

    16.1.e. Mecanismes de coordinació i de decisió entre els docents quant a: objectius del centre, accions a coordinar, orientació a les actuacions dels docents implicats i ús prioritzat dels recursos disponibles.

    16.1.f. Percentatge de docents que utilitzen els recursos/formació disponibles al centre o al seu entorn per promoure la codocència i la col·laboració.

    16.1.g. Percentatge de docents que participen en xarxes (internes i externes) o comunitats d’aprenentatge relacionades amb la innovació de les dinàmiques de docència.

  • 16.2 Com se sistematitza l’actualització/innovació de les dinàmiques d’agrupació dels infants i joves?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    16.2.a. Objectius anuals del centre rellevants pel que fa a l’actualització/innovació de les dinàmiques d’agrupació dels infants i joves.

    16.2.b. Processos/mecanismes establerts al centre per promoure l’actualització/innovació de les agrupacions dels infants i joves.

    16.2.c. Recursos/formació disponibles al centre per promoure l’actualització/innovació de les agrupacions dels infants i joves.

    16.2.d. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’actualització/innovació de les agrupacions dels infants i joves.

    16.2.e. Percentatge de docents que utilitzen els recursos/formació disponibles al centre o al seu entorn per promoure l’actualització/innovació de les agrupacions dels infants i joves.

  • 16.3 Com se sistematitza l’actualització/innovació de les dinàmiques de temps?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    16.3.a. Objectius anuals del centre rellevants pel que fa a l’actualització/innovació de les dinàmiques de temps.

    16.3.b. Processos/mecanismes establerts al centre per promoure l’actualització/innovació de les dinàmiques de temps.

    16.3.c. Recursos/formació disponibles al centre per promoure l’actualització/innovació de les dinàmiques de temps.

    16.3.d. Ús de pràctiques d’utilització i priorització del temps a tot l’àmbit organitzatiu i de planificació, des de l’organització del temps de l’horari lectiu flexible fins a la dinàmica de les reunions.

    16.3.e. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’actualització/innovació de les dinàmiques de temps.

  • 16.4 Com se sistematitza l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    16.4.a. Objectius anuals del centre rellevants pel que fa a l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.

    16.4.b. Processos/mecanismes establerts al centre per promoure l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.

    16.4.c. Recursos/formació disponibles al centre per promoure l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.

    16.4.d. Percentatge de docents que utilitzen els recursos/formació disponibles al centre o al seu entorn per promoure l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.

    16.4.e. Percentatge de docents que participen en xarxes o comunitats d’aprenentatge relacionades amb l’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.

    16.4.f. Instruments i processos d’avaluació emprats per valorar l’assoliment dels objectius d’actualització/innovació dels enfocaments pedagògics.