Criteri 17
Lideratge i organització formativa
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
L'estructura de lideratge és clara però poc flexible i depèn d'una persona o d’un grup molt reduït de persones. La visió, els objectius i les estratègies per assolir-los encara no són coneguts per tots els membres de la comunitat educativa i, per tant, tampoc compartits. Els diferents agents no docents, com infants i joves, docents i famílies, estan desvinculats de la presa de decisions que afecten l'aprenentatge. L'evidència sobre l'aprenentatge es limita a informar sobre el rendiment acadèmic i no s’utilitza amb finalitats de millora de les estratègies d'aprenentatge i del funcionament del centre.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
La visió, objectius i estratègies per assolir-los són clars i coneguts i compartits pels diferents agents. El lideratge s'estén als docents i infants i joves per mitjans com consells pedagògics i assemblees d’alumnat que participen en la presa de decisions que afecten l'aprenentatge. Les famílies s'involucren en la vida escolar a través d'associacions; tenen poca ingerència en la presa de decisions que afecten l'aprenentatge. La informació sobre l'aprenentatge es recull i es comunica als diferents agents. S’utilitza aquesta informació per a la millora del centre, encara que encara no de forma sistemàtica.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
La visió, objectius i estratègies són clars, coneguts i compartits per la comunitat educativa. El lideratge és distribuït i ofereix diverses vies formals i informals per al seu exercici. Els infants i joves tenen una participació activa en la presa de decisions sobre l'aprenentatge. Existeix una forta col·laboració docent i una formació contínua per als docents i directius. Les famílies són part integrant de l'entorn d'aprenentatge i tenen espais definits de participació. La informació sobre l'aprenentatge es recull de manera constant i sistemàtica, es comunica a tots els agents involucrats i s'utilitza de manera conseqüent i formativa per al redisseny de l'organització del centre i les estratègies d'aprenentatge.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Tots els agents tenen un clar lideratge i existeixen diversos canals per al seu exercici. Els infants i joves estan particularment involucrats i compromesos amb el seu aprenentatge i participen, juntament amb els altres agents, tant en la presa de decisions com en el disseny de l'aprenentatge. Existeix una forta col·laboració docent i una formació contínua per als docents i directius. Està estès l’ús de diversos instruments per a la generació, recollida i utilització d'evidències sobre l'aprenentatge i sobre el funcionament del centre. Hi ha col·laboradors externs que intervenen en els processos d’avaluació. Les evidències s'utilitzen per generar millora constant en diversos àmbits dins l'entorn d'aprenentatge.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.