Eix 4

Gestió de l’organització

Veure criteris

Criteri 18

Organització oberta

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 18.1 Com es fan servir les aliances o col·laboracions amb entitats o organitzacions externes al centre educatiu?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    18.1.a. Persona o persones que gestionen les aliances amb entitats externes.

    18.1.b. Educadors provinents de les entitats aliades que participa en les activitats del centre.

    18.1.c. Acords concretats entre el centre i entitats externes per al desenvolupament d’activitats d’aprenentatge.                                                                                       

    18.1.d. Descripció de les aliances o col·laboracions externes principals de l’escola.

    18.1.e. Visites d’infants i joves a les entitats aliades.

    18.1.f. Activitats col·laboratives (de caràcter lectiu o no lectiu) amb les entitats aliades.

    18.1.g. Projectes de recerca desenvolupats conjuntament amb les entitats aliades.

  • 18.2 Com és el rol de les famílies al centre?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    18.2.a. Percentatge de participació de famílies a l’APA/APIMA/AMIPA/AFA.

    18.2.b. Percentatge de participació de famílies en comissions mixtes, comitès, etc.

    18.2.c. Percentatge de participació de les famílies en reunions escolars durant el curs.

    18.2.d. Resultats d’enquestes de satisfacció de les famílies.

    18.2.e. Percentatge de pares i mares que lideren o participen en activitats (de caràcter lectiu o no lectiu) al centre.

    18.2.f. Participació de les famílies i del mateix alumnat en l’avaluació de les competències de l’àmbit de valors i personal.

    18.2.g. Grau de satisfacció de les famílies recollit mitjançant mecanismes periòdics (enquesta, qüestionari, registres…).

  • 18.3 Quines són les principals aliances estratègiques del centre educatiu?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    18.3.a. Incorporació al PEC, PdD i a la programació dels objectius i estratègies de les relacions externes.

    18.3.b. Xarxes professionals, de l’entorn i internacionals, en què participa el centre.

    18.3.c. Visites programades a altres centres, de l’entorn o internacionals.

    18.3.d. Impacte de les aliances estratègiques al centre.