Criteri 3
Orientació a desenvolupar competències per a conviure
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge encara no té en compte el desenvolupament de les competències per a conviure de forma explícita i encara no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge es desenvolupa a partir de l'adquisició de coneixements i de la preparació tècnica, amb pocs continguts vinculats amb el món real o amb les experiències socials dels infants. El desenvolupament de competències socials encara no està integrat explícitament a l'aprenentatge.
Les activitats d’aprenentatge estan desenvolupades a través del treball individual, amb poques oportunitats de treball col·laboratiu en equip. En general, les famílies i altres membres de la comunitat encara no participen en les activitats del centre.
El centre encara no utilitza instruments d’avaluació coherents amb les competències per a conviure i habitar el món, com l’observació i la coavaluació.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a conviure de forma explícita, però no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències, particularment les vinculades a la cultura i a l’educació en valors socials, cívics i ètics.
L’escola ofereix projectes puntuals vinculats amb la millora i preservació del medi ambient i de l'entorn social, però encara no existeix un objectiu clar de desenvolupament de competències per a conviure.
Les activitats d’aprenentatge ofereixen algunes oportunitats de treball col·laboratiu en equip. El desenvolupament de competències socials està implícit en les activitats, però no està explicitat com un dels objectius d’aprenentatge. Hi ha algunes, encara que poques, oportunitats de treballar a través de col·laboracions amb institucions i actors en la comunitat local. Les famílies i altres membres de la comunitat participen en les activitats del centre de forma esporàdica.
A l’escola s’utilitzen instruments d’avaluació coherents amb les competències per a conviure i habitar el món, com l’observació i la coavaluació, de forma esporàdica.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a conviure de forma explícita i existeixen suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències i, particularment, les vinculades a la cultura i a l’educació en valors socials, cívics i ètics.
L’escola ofereix múltiples projectes vinculats amb la millora de l'entorn social i la sostenibilitat i es treballa per projectes vinculats al món real de forma regular. El desenvolupament d'habilitats socials és un objectiu explícit.
Les activitats d'aprenentatge ofereixen oportunitats de treball col·laboratiu en equip de forma integral. Les famílies i altres membres de la comunitat participen en les activitats del centre de forma regular i es realitzen diverses col·laboracions visibles amb institucions i professionals de la comunitat local per als quals es duen a terme projectes.
A l’escola s’utilitzen instruments d’avaluació coherents amb les competències per a conviure, com l’observació i la coavaluació, de forma regular.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a conviure de forma explícita i existeix una gamma àmplia de suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge a l’escola es duu a terme combinant una àmplia varietat d'activitats que promouen l'adquisició i el desenvolupament de competències tècniques amb activitats d'aprenentatge vinculades amb el món real. Es realitzen projectes vinculats amb la millora de l'entorn social i la sostenibilitat i es treballa per projectes vinculats al món real de forma integral. La implicació dels infants i joves en projectes amb impacte social i mediambiental és part integrant de l'aprenentatge. El desenvolupament d'habilitats socials és un objectiu explícit.
Les activitats d’aprenentatge fomenten de manera explícita el treball col·laboratiu en equip. Per a la realització d'aquestes activitats s’estableixen aliances visibles amb institucions i professionals de la comunitat local, nacional i i/o global. Les activitats d'aprenentatge es duen a terme dins i fora de l'escola. La participació de les famílies i altres membres de la comunitat és clau per al desenvolupament de les activitats del centre.
A l’escola s’utilitza una gamma àmplia d’instruments d’avaluació coherents amb les competències per a conviure i habitar el món, com l’observació i la coavaluació, de forma sistemàtica.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.