Criteri 4
Orientació a desenvolupar competències per a fer i per a conèixer
Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou
- 4.1 Com s’incorpora al centre educatiu el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de tots els infants i joves a través dels continguts del currículum?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
4.1.a. Explicitació dels objectius d'aprenentatge de les competències per a fer i per a conèixer, a classe i a través de l’itinerari personal de cada infant.
4.1.b. Existència de processos per assegurar la incorporació, de forma transversal, d’una varietat de continguts a les experiències d’aprenentatge.
4.1.c. Existència d’aliances pedagògiques amb diverses institucions i professionals de la comunitat.
4.1.d. Existència de canals i processos per explicitar els objectius d'aprenentatge de les competències per a fer i per a conèixer, a classe i a través de l’itinerari personal de cada infant.
4.1.e. Existència d’espais i propostes dedicades a la lliure creació artística (plàstica, literària, musical, etc.).
- 4.2 Com s’incorpora al centre educatiu el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de tots els infants i joves a través de les metodologies d’aprenentatge emprades?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
4.2.a. Existència de processos i recursos destinats a determinar un pla digital i oferir formació als docents.
4.2.b. Inclusió del treball globalitzat com a eix curricular principal al PEC.
4.2.c. Ús generalitzat de metodologies actives en el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer.
4.2.d. Integració de programes transversals al centre (per exemple, ràdio, teatre, revista escolar, coral, grups instrumentals…).
- 4.3 Com s’incorpora al centre educatiu el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de tots els infants i joves a través dels diferents processos d’avaluació, autoavaluació, coavaluació i heteroavaluació?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
4.3.a. Existència de processos d’avaluació coherents amb el desenvolupament de les competències corresponents.
4.3.b. Existència de processos de contrast i valoració dels resultats de les proves externes i de contrast amb els resultats acadèmics d’altres centres de complexitats diverses.
4.3.c. Participació dels infants i joves en processos d’avaluació, autoavaluació i coavaluació que inclouen les competències per a fer i per a conèixer.
4.3.d. Incorporació de les famílies, si s’escau i depenent de l’edat de l’alumnat, en el contrast d’evidències, dins l’àmbit no estrictament escolar, del progrés de les competències per a fer i per a conèixer.
4.3.e. Establiment del grau d’implantació de l’avaluació formal per competències de l’àmbit metodològic i comunicatiu, per tal de tenir una primera dada bàsica de diagnòstic que serveixi per marcar objectius de millora.
4.3.f. Ús d’instruments d’observació i registre de competències per a fer i per a conèixer.
4.3.g. Resultats de l’avaluació de diagnòstic externa valorats en relació al context del mateix centre.