Criteri 4
Orientació a desenvolupar competències per a fer i per a conèixer
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge encara no té en compte el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de forma explícita i encara no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge es desenvolupa a partir de l'adquisició de coneixements fixos i limitats i d’una preparació tècnica. El desenvolupament competencial encara no està integrat explícitament en l'aprenentatge.
Les activitats d’aprenentatge estan desenvolupades a través del treball individual, amb poques oportunitats de treball en equip. En general, encara no hi ha aliances pedagògiques visibles amb institucions i professionals de l’entorn a escala local, nacional i global, i les activitats d'aprenentatge es duen a terme dins de l'escola.
El centre encara no utilitza instruments d’avaluació coherents amb el desenvolupament competencial, com l’observació i l’autoavaluació.
Els resultats de l’avaluació de diagnòstic externa relacionats amb aquest criteri són baixos en relació amb el context del mateix centre.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
Dins del plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte de forma explícita el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer, però no existeixen suports ni formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge que es realitza a l’escola ofereix l'adquisició de coneixements universals. Hi ha algunes, encara que poques, oportunitats per aprofundir en els coneixements que interessen als infants.
Les activitats d’aprenentatge ofereixen algunes oportunitats de treball col·laboratiu en equip per a l'adquisició d'habilitats tècniques. El desenvolupament de competències està implícit en les activitats però no està explicitat com un dels objectius d’aprenentatge. Hi ha col·laboracions pedagògiques visibles amb institucions i professionals de la comunitat a escala local, nacional i/o global de forma esporàdica. En general, les activitats d'aprenentatge es duen a terme dins l'escola i només algunes activitats concretes tenen lloc fora d’aquest entorn.
A l’escola s’utilitzen uns instruments d’avaluació coherents amb el desenvolupament competencial, com l’observació i l’autoavaluació, de forma esporàdica.
Els resultats de l’avaluació de diagnòstic externa relacionats amb aquest criteri són mitjans en relació amb el context del mateix centre.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Dins del plantejament general de l’escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de forma explícita, i existeixen suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge que es realitza a l’escola inclou una àmplia varietat de coneixements. Es creen, de manera regular, oportunitats per aprofundir en els coneixements que interessen als infants.
Les activitats d'aprenentatge ofereixen oportunitats de treball col·laboratiu en equip de forma integral. El desenvolupament de competències està explícit en les activitats. S’estableixen col·laboracions pedagògiques visibles amb institucions i professionals de l’entorn a escala local, nacional i/o global de forma regular. Les activitats d'aprenentatge es duen a terme dins l'escola, però també es realitzen activitats fora d’aquest entorn de forma regular.
A l’escola s’utilitzen uns instruments d’avaluació coherents amb el desenvolupament competencial, com l’observació i l’autoavaluació, de forma regular.
Els resultats de l’avaluació de diagnòstic externa relacionats amb aquest criteri són alts en relació amb el context del mateix centre.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Dins el plantejament general de l'escola, l’aprenentatge té en compte el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer de forma explícita i existeix una gamma àmplia de suports i formació de docents específicament relacionats amb aquestes competències.
L’aprenentatge a l’escola es duu a terme combinant l'adquisició de coneixements universals amb l'aprofundiment de continguts rellevants i basats en els interessos de cada infant. El desenvolupament competencial és un objectiu explícit.
Les activitats d’aprenentatge promouen l'adquisició i el desenvolupament de competències tècniques i alhora estan vinculades amb el món real. Aquestes activitats fomenten de manera explícita el treball cooperatiu i en equip. Per a la realització d'aquestes activitats, s’estableixen aliances pedagògiques visibles amb institucions i professionals de l’entorn a escala local, nacional i/o global. Les activitats d'aprenentatge es duen a terme dins i fora de l'escola.
A l’escola s’utilitza de forma sistemàtica una gamma àmplia d’instruments d’avaluació coherents amb el desenvolupament de les competències per a fer i per a conèixer, així com de la metacognició, com l’observació, l’autoavaluació i la coavaluació.
Els resultats de l’avaluació de diagnòstic externa relacionats amb aquest criteri són molt alts en relació amb el context del mateix centre.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.