Criteri 11
La funció de l’avaluació
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Els processos i instruments de recollida d’evidències s'utilitzen al final de l'activitat d'aprenentatge per tal d'avaluar la informació que cada alumne ha obtingut individualment. Els instruments utilitzats poden incloure proves i els resultats de les avaluacions es comuniquen a infants i joves, generalment en forma de lletra o número.
Les famílies són receptores de l’avaluació de l’infant però encara no tenen un paper actiu.
En els informes, el retorn a l’alumnat i a les famílies, la valoració que es fa de cadascun dels infants i joves es realitza segons els objectius estandarditzats (avaluació normativa) i es refereixen bàsicament als resultats obtinguts.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
Els processos i instruments de recollida d’evidències s'utilitzen al final de l'activitat d'aprenentatge per tal d'avaluar el treball dels infants i joves, individualment o en grups. Els instruments utilitzats poden incloure coavaluacions i autoavaluacions i els resultats es comuniquen de diferents maneres, segons l’activitat i l’instrument d’avaluació emprat.
Les famílies són receptores de l’avaluació de l’infant però encara no tenen un paper actiu.
En els informes, el retorn a l’alumnat i a les famílies, la valoració que es fa de cadascun dels infants i joves es realitza segons els objectius estandarditzats (avaluació normativa) i es refereixen bàsicament als resultats obtinguts.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
S'utilitzen processos i instruments de recollida d’evidències al llarg de tota l'experiència d'aprenentatge per tal d'ajudar els infants i joves a comprendre els seus propis ritmes i processos d'aprenentatge (activitats d’autoavaluació i coavaluació) i millorar la seva comprensió i aprofitament de l'experiència (desenvolupar habilitats metacognitives). Tot el procés d'aprenentatge està subjecte a avaluació, no només el producte final.
Les famílies participen de l’avaluació de l’infant.
En els informes, el retorn a l’alumnat i a les famílies, la valoració que es fa de cadascun dels infants i joves, malgrat tenir en compte les seves característiques i capacitats singulars (avaluació personalitzada), s'integra en una sola dada amb indicacions sobre la seva situació en relació als objectius estandarditzats (avaluació normativa).
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
S'utilitza una gamma àmplia de processos i instruments de recollida d’evidències al llarg de tota l'experiència d'aprenentatge per tal d'ajudar els infants i joves a comprendre els seus propis ritmes i processos d'aprenentatge (activitats d’autoavaluació i coavaluació) i millorar la seva comprensió i aprofitament de l'experiència (desenvolupar habilitats metacognitives). Els docents utilitzen aquests instruments per avaluar la idoneïtat de les activitats d'aprenentatge i la seva activitat docent, així com per fer ajustos per millorar diversos aspectes del seu desenvolupament. Per això, tot el procés d'aprenentatge i el de docència està subjecte a avaluació, no només el resultat final.
Les famílies participen activament de l’avaluació de l’infant.
En els informes, el retorn a l’alumnat i a les famílies, la valoració que es fa de cadascun dels infants i joves es realitza tenint en compte, prioritàriament, les seves característiques i capacitats singulars (avaluació personalitzada), a més de les indicacions sobre la seva situació en relació als objectius estandarditzats (avaluació normativa).
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.