Criteri 11
La funció de l’avaluació
Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou
- 11.1 Al centre educatiu, de quina manera l’avaluació serveix per millorar les experiències d’aprenentatge i regular les pràctiques docents?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
11.1.a. Processos establerts perquè l’avaluació serveixi per regular/millorar l’activitat d’aprenentatge.
11.1.b. Processos avaluadors en els que es diferencia clarament la recollida d’evidències sobre el procés d’aprenentage i els resultats de cada alumne (què ha aprés i com ho ha aprés) respecte de:
- La valoració que se’n fa sobre els objectius, competències o criteris d’avaluació (avaluació normativa)
- Les capacitats singulars de cada un dels infants i joves (personalització).
11.1.c. Processos per explicitar als infants i joves els objectius de l’activitat d’aprenentatge.
11.1.d. Ús d’eines i processos de coavaluació i autoavaluació per millorar l’experiència d’aprenentatge i desenvolupar la metacognició a través d’aquesta activitat, tant d’infants i joves com dels propis docents.
11.1.e. Ús de diferents tipus d’evidències i instruments per a l’avaluació de l’activitat, com per exemple:
-Portafolis o carpetes d’aprenentatge.
-Quaderns de bitàcola.
-Proves.
-Rúbriques.
-Treballs.
-Pautes d’observació.
-Graelles.
-Bases d’orientació.
-Mapes conceptuals o esquemes.
-Qüestionari KPSI (avaluació inicial).
-Qüestionari KPSI justificat (avaluació final)...
11.1.f. Participants i ús de diferents processos d’avaluació de l’activitat:
- S’avalua el procés, no només el final.
- L’avaluació de les experiències d’aprenentatge la realitza l’equip docent (no un sol docent).
- Els infants i joves participen en el disseny de l’avaluació:
- Creació de la rúbrica d’avaluació.
- Elaboració un pla personal de treball i reflexió.
- Autoavaluació i coavaluació.
- La família participa de l’avaluació de l’infant (mitjançant reunions, pautes d’observació, graelles...).
11.1.g. Informes del procés i dels resultats dels aprenentatges de cadascun dels infants i joves que contempli la doble valoració: la normativa segons els objectius, competències o criteris d’avaluació i, especialment, la personalitzada en funció de les seves capacitats i característiques individuals.