Criteri 5
Les seqüències d’experiències d’aprenentatge
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Les seqüències d’activitats d’aprenentatge serveixen principalment per facilitar la transmissió d'informació, que es pot avaluar posteriorment. Les seqüències comencen amb l’exposició dels continguts principals per part dels docents o amb lectures assignades a partir d'un llibre de text. Al final de la seqüència, s’avalua els infants i joves amb proves, exàmens o altres instruments dissenyats per detectar si són capaços de reproduir aquests continguts amb precisió.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
Les seqüències d’activitats d’aprenentatge serveixen principalment per facilitar la transmissió d'informació. En casos concrets, les seqüències comencen amb preguntes o problemes del món real que sorgeixen dels interessos dels infants i docents. Els docents expliquen el què i el perquè de l’experiència d’aprenentatge de forma explícita, però els infants i joves no participen en la seva elaboració. Al final de la seqüència, s’avalua els infants i joves principalment amb proves, exàmens o altres instruments dissenyats per detectar si són capaços de repetir amb precisió els continguts treballats, i amb alguna avaluació del procés i del desenvolupament del treball.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Les seqüències de les experiències d’aprenentatge donen suport a la comprensió del què i el perquè de l’activitat d’aprenentatge i al desenvolupament de les capacitats dels infants i joves per dirigir i avaluar el seu propi aprenentatge de forma regular. En molts casos, les seqüències comencen amb preguntes o problemes del món real que sorgeixen dels interessos dels infants i dels docents i requereixen que els infants realitzin la seva pròpia recerca i que dibuixin i defensin les seves pròpies conclusions a partir de les evidències. En alguns casos, els infants participen activament en l’elaboració de la seqüència. S'avaluen els processos i el desenvolupament del treball, tant com les demostracions de comprensió, que en alguns casos prenen la forma de presentacions i productes autèntics, relacionats amb el món real.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
Les seqüències de les experiències d’aprenentatge estan dissenyades per facilitar la comprensió per part de cada un dels infants i joves del què i el perquè de l’activitat d’aprenentatge i per desenvolupar les seves capacitats per dirigir i avaluar el seu propi aprenentatge de forma integral. Després d'haver compartit amb infants i joves els objectius i criteris d'avaluació, les seqüències comencen amb preguntes o problemes del món real que sorgeixen dels interessos de l’alumnat i dels docents i requereixen, per a la seva resolució, que els infants i joves realitzin la seva pròpia recerca i que dibuixin i defensin les seves pròpies conclusions a partir de les evidències. S'avaluen els processos i els aprenentatges assolits i el desenvolupament del treball tant com les demostracions de comprensió, que prenen la forma de productes i presentacions autèntics, relacionats amb el món real.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.