Criteri 6
Les relacions interactives
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
Les relacions entre docents i infants i joves reflecteixen els rols tradicionals: els docents transmeten el coneixement als aprenents i avaluen el seu aprenentatge. Més enllà d'aquesta transacció bàsica, encara hi ha poques o cap oportunitat perquè els docents i els infants es coneguin, col·laborin o comparteixin idees, motivacions o interessos. En general, els infants i joves encara no senten que els adults de l’entorn els coneguin o s’interessin particularment en el seu desenvolupament personal i individual.
L’escola ofereix poques o cap oportunitat perquè els infants i joves es coneguin, socialitzin, debatin, desenvolupin projectes col·laboratius o participin en activitats de coavaluació.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
En general, les relacions entre docents i infants i joves reflecteixen els rols tradicionals: els docents transmeten el coneixement als aprenents i avaluen el seu aprenentatge. Hi ha oportunitats ocasionals perquè els docents i els infants i joves es coneguin, col·laborin o comparteixin idees, motivacions o interessos. En general, els infants i joves senten que els adults de l’entorn els coneixen.
L'escola ofereix oportunitats perquè els infants i joves es coneguin, socialitzin, debatin, desenvolupin projectes col·laboratius o participin en activitats de coavaluació de forma esporàdica.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
Els infants i joves senten que els docents i altres adults a l’escola els donen suport. Identificar els interessos, motivacions i experiències dels infants és la base de la relació entre els infants i joves i els seus tutors.
El centre ofereix oportunitats de forma regular, tant en el context de les activitats d'aprenentatge com en la vida social del centre, perquè els infants i joves es coneguin, socialitzin, debatin, desenvolupin projectes col·laboratius o participin en activitats de coavaluació en un entorn de respecte mutu. Els alumnes se senten segurs en els ambients d’aprenentatge.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
El clima i les relacions interpersonals del centre promouen un ambient emocional respectuós amb les diferències individuals i el foment de l’autoestima, en el qual infants i joves se senten recolzats pels docents i altres adults. Identificar i partir dels coneixements, capacitats, interessos i motivacions de cada alumne forma part integral del desenvolupament de les experiències d'aprenentatge i és la base de la relació entre els infants i joves i els seus tutors.
El centre ofereix moltes oportunitats, tant en el context de les activitats d'aprenentatge com en la vida social del centre, perquè els infants i joves es coneguin, socialitzin, debatin i participin en l’establiment de les normes de convivència, en el desenvolupament de projectes col·laboratius i en activitats de coavaluació en un entorn de respecte mutu.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.