Criteri 6
Les relacions interactives
Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou
- 6.1 Com es concreten al centre educatiu les relacions interactives, la naturalesa social de l’aprenentatge, les emocions i les diferències individuals?
Possibles evidències:
La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.
6.1.a. Processos de comunicació i col·laboració entre alumnes i entitats socials, locals,...
6.1.b. Foment de la participació activa de voluntaris en activitats educatives.
6.1.c. Processos de comunicació establerts entre docents i infants i joves al centre.
6.1.d. Processos i oportunitats establerts perquè els infants i joves debatin els objectius de les activitats d’aprenentatge amb els docents i aportin idees pròpies.
6.1.e. Definició del rol principal dels docents de l’escola com a facilitadors de l’aprenentatge d’infants i joves i que sigui coherent amb els principis i valors que es pretenen desenvolupar.
6.1.f. Establiment d'un clima emocional que afavoreixi l'aprenentatge i el desenvolupament de l'autoestima.
6.1.g. Foment de situacions que suposin oportunitats perquè els alumnes puguin desenvolupar el seu autoconeixement, és a dir, conèixer les seves capacitats, potencialitats i posant a prova les seves frustracions i limitacions.
6.1.h. Existència d’espais de diàleg i claustres pedagògics per fomentar el llenguatge compartit entre el docents sobre les relacions interactives, la naturalesa social de l’aprenentatge, les emocions i les diferències individuals.
6.1.i. Existència d’espais que fomentin l'autoconeixement mitjançant l’autoreflexió.
6.1.j. Implicació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa en el “modelatge” de les relacions interpersonals, impregnar amb bones pràctiques.
6.1.k. Ús habitual del treball en equip i el treball col·laboratiu.
6.1.l. Existència d’espais de diàleg, com les assemblees, i d’altres espais de reflexió informals i formals entre infants i joves, i entre infants i joves i docents i comunitat educativa.
6.1.m. Participació dels infants i joves en l'establiment de les normes de convivència i en les mesures per a la reconducció de les disrupcions.
6.1.n. Percentatge d’infants i joves que perceben que hi ha adults a l’escola que els recolzen i estan interessats en el seu èxit i desenvolupament.
6.1.o. Percentatge d’infants i joves que perceben que els docents coneixen les seves fortaleses i inquietuds així com el que troben més difícil.
6.1.p. Els infants i joves són capaços de formular i donar retroalimentació i avaluació formativa als seus companys.