Criteri 8
La utilització dels espais i el temps
Desplaceu l'equalitzador per visualitzar els diferents estadis de desenvolupament d'aquest criteri
Estadi alfa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant el que no heu assolit dels aspectes de l’estadi beta. Com a centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi beta
L'horari de l’escola es defineix per la quantitat de temps dedicat a cada matèria, que respon a la quantitat de continguts que s’han de transmetre als infants i joves segons el curs i l’etapa.
Els espais del centre utilitzats per a les experiències d’aprenentatge són les aules i, en general, s'organitzen per facilitar el treball individual. Encara no es canvia l'organització de les sales en funció de l'activitat dels infants i joves.
Estadi gamma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi èpsilon
L'horari del centre es defineix per la quantitat de temps dedicat a cada matèria, que respon a la quantitat de continguts que s’han de transmetre i al ritme mitjà d'aprenentatge dels infants i joves.
Els espais del centre utilitzats per a les experiències d’aprenentatge són les aules, que s'organitzen en funció de les particularitats de les activitats.
Estadi kappa
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi pi
La quantitat de temps dedicat a una activitat d’aprenentatge específica correspon a les particularitats d'aquesta activitat i al ritme mitjà d'aprenentatge dels infants i joves.
La majoria dels espais de l’escola es poden utilitzar per a activitats d'aprenentatge i es fan servir de manera flexible, en funció de l'organització de l'activitat i dels infants i joves que hi participen.
L’enfocament globalitzat de les activitats d’aprenentatge determina els espais i el temps.
Estadi sigma
Aquest estadi de desenvolupament el descriviu des del propi centre considerant que heu assolit aspectes més enllà de l'anterior, però no prou com per estar en el següent. Cada centre teniu plena llibertat per autodefinir per què us situeu aquí i què descriviu en aquest estadi.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
Estadi psi
La quantitat de temps dedicat a una activitat d'aprenentatge específica correspon a les particularitats d'aquesta activitat, a la capacitat d'atenció i als ritmes d'aprenentatge de cadascun dels infants i joves. El temps és, per tant, flexible i variable.
Tots o la majoria dels espais del centre són emocionalment gratificants, es poden utilitzar per a activitats d'aprenentatge i es fan servir de manera flexible, en funció de l'organització de l'activitat i dels infants i joves que hi participen. Aquests col·laboren en el disseny i/o l’organització dels espais d'aprenentatge.
El temps i l’espai d’aprenentatge faciliten el treball col·laboratiu, autònom, diversificat, funcional, adaptat, emocionalment gratificant i significatiu.
Estadi omega
Desenvolupament autònom: aquesta última etapa de desenvolupament en l'escala no representa un punt en el qual la millora contínua esdevé innecessària, sinó que és, més aviat, el punt a partir del qual els centres han de donar continuïtat a un procés de millora iteratiu que ara inclou la pròpia definició dels següents passos i dels nivells d’assoliment d’objectius.
Per poder descriure aquest estadi heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.
Per poder precisar l'estadi de desenvolupament del centre us recomanem que abans feu ús de les preguntes orientadores
No heu seleccionat cap estadi per aquest criteri.