Eix 2

Procés de l’aprenentatge competencial: pràctiques

Veure criteris

Criteri 8

La utilització dels espais i el temps

Per poder afegir comentaris i adjuntar evidències heu d'entrar a la Rúbrica mitjançant l'usuari de centre registrat.

Contestar algunes o totes aquestes preguntes us ajudarà a avaluar-vos com a centre i definir on sou

  • 8.1 Com s’utilitzen al centre educatiu els espais i el temps per reflectir la naturalesa social de l’aprenentatge que fa que els entorns siguin emocionalment gratificants i que la gestió del temps respecti les necessitats globals de desenvolupament personal i els ritmes d'aprenentatge diferents?

    Possibles evidències:

    La següent llista de possibles evidències és orientadora i no exhaustiva. Cada centre hauria de tenir en compte, a més de les que es detallen a continuació, altres possibles fonts d'informació relacionades amb aquest criteri que puguin ajudar-lo a situar-se en la rúbrica.

    8.1.a. Processos establerts a l’escola per involucrar els infants i joves en el disseny i la cura dels espais.

    8.1.b. Processos i objectius establerts per assegurar que el disseny del temps reflecteixi les necessitats dels infants i joves pel que fa a l’estudi i pel que fa al lleure.

    8.1.c. Ús com a entorns d'aprenentatge de tots els espais del centre (aules, passadissos, espais comuns…).

    8.1.d. Organització de l’espai i del mobiliari que afavoreixi la flexibilitat i la varietat en l’organització social de l’entorn d’aprenentatge.

    8.1.e. Ús dels espais del centre per crear un clima acollidor i per reconèixer la diversitat dels infants i joves.

    8.1.f. Ús dels espais del centre per facilitar connexions entre disciplines i àrees de coneixement i connexions amb la comunitat i l’entorn més enllà del centre.

    8.1.g. Organització del temps en funció de les pràctiques educatives.

    8.1.h. Temps d'aprenentatge dins i fora de l’entorn de l’escola.

    8.1.i. Relació d'experiències de continuïtat d'aprenentatge fora de l'escola.